Информация
Елфите на нощта от Kalimdor са могъща раса, чиято сила е в мобилността, атаките от разстояние и магическите умения. Те не притежават бруталната физическа сила на другите раси, но техните умения с лък и магия компенсират чудесно този техен недостатък.
Ancients: Някои от постройките на Елфите на Нощта всъщност представляват мислещи дървета, които могат да се движат. Това са Tree of Life, Tree of Ages, Tree of Eternity, Ancient of War, Ancient of Wind, Ancient of Lore и Ancient Protector. Тези постройки могат да бъдат "изкоренени" с командата "Uproot" и преместени при желание. Докато се движат те могат да атакуват наземни единици, но не могат да се занимават с обичайните си функции, като например приемането на ресурси и създаването на единици. Всички Ancients имат умението "Eat Tree" - Ако бъдат наранени те могат да консумират дървета, за да се възстановят. "Nature's Blessing" се открива в Tree of Eternity и подобрява скоростта на придвижване и бронята на Ancients.
Shadowmeld: Женските Елфи на Нощта притежават умение което им позволява да стават невидими през нощта, ако не се движат или атакуват. За да ги накарате да останат неподвижни, дори когато врагът ги провокира, вие можете да натиснете "Hide".
Лунните кладенци (Moon Wells): Tе не само произвеждат храна, но и разполагат и със запаси от мана, които могат да възстановат жизнените точки и маната на близкостоящите приятелски единици. Маната използвана по този начин, бавно се възстановява, но само през нощта..
Събиране на ресурси при Елфите: За да добиват злато Елфите на Нощта трябва да "обхванат" златна мина с тяхното Tree of Life като използват командата "Entagle Gold Mine". След това единиците Wisp трябва да влязат в мината и да започнат добива. До 5 Wisp единици могат да останат в такава мина едновременно. Те не се връщат при Tree of Life, за да оставят златото, което се добавя автоматично. За да добиват дърво те се "обвързват" с него, прибавяйки бавно дървен материал към резервите без да нараняват самото дърво. Както и при златото не е нужно да се връщат за да оставят добива си.
Demon Hunter
Ръкопашен боец, атакуващ наземни цели. Името му говори само за себе си - безпорно един от най-добрите убийци на герои в играта. Много добър избор за 1-ви герой. Той може да убие бързо неутрално създание, да му вземе предмета и да се върне до кладенците да се излекува. Ако знаете че противника иска да ви отсрани още в началото на играта, направете Demon Hunter и когато врагът се появи, използвайте Mana Burn и го победете с помощта на кладенците, които ще ви лекуват. Използвайте и Wisp-ове за подкрепа, както и много Archers, Dryads, Huntress.
Mana Burn: Изстрелва мълния, която "източва" маната от вражеска единица и и причинява поражение. Най-добра срещу вражи герои, но и магьосници. Винаги първо проверявайте колко мана има противника, преди да използвате магията, за да не я правите напразно.
Immolation: Обгръща Demon Hunter в пламъци, които нараняват всички близки наземни единици на врага. Използвайте я когато героят ви е обграден с вражи единици. После я изключвайте за да не използва маната.
Evasion (Passive): Дава на Demon Hunter шанса да избегне напълно вражеска атака. Изключително умение, което трябва да развивате. Единственият начин да му се противодейства е чрез повече армия.
Metamorphosis (Ultimate): Трансформира Demon Hunter в демон, като му дава допълнително 500 жизнени точки, атака от разтояние и по-бързо възстановяване на живота.
Keeper of the Groove
Пазителят (Keeper) има атака от разстояние, която може да достигне наземни и въздушни единици. Всичките му магии са много полезни, но той е прекалено слаб за да бъде в центъра на битката. Дръжте го на заден план и при нужда не се колебайте да го заведете на безопасно място. Добър и за 1-ви и за 2-ри георй.
Entangling Roots: "Вкоренява" наземните вражески единици на едно място, като ги обездвижва и им нанася поражение. Вкоренените единици не могат да атакуват, но могат да използват магии. Използвайте я когато врагът отстъпва и е решил да бяга. Когато магията е пусната на герой, не може да използва Scroll of Town Portal или телепорта на Archmage. Добра стратегия е в началото на играта да намерите вражите работници и да им досаждате докато ги довършите, като бягате постоянно. (hit'n'run)
Force of Nature: Призовава дървета които се бият на ваша страна. Може да се изпозва и за разчистване на златна мина заобиколена от дървета. Когато атакувате базата на противника призовете тези дървета от които той добива ресурси. Така вашите нови помощници ще се справят с тях, като съответно причинят икономически упадък на опонента ви. Имайте предвид че те могат да дадат на врага много experience, така че не им ги оставяйте, а ги издърпайте на страна където да умрат сами.
Thorns Aura (Passive): Дава на всички близки приятелски единици аура, която нанася поражения на всяка ръкопашна единица, която ги атакува. Действа само ако врагът използва меле единици.
Tranquility (Ultimate): Призовава дъжд от лекуваща енергия върху голям периметър със скорост 20 живот / сек. Това е channeling магия.
Priestes of the Moon
Жрицата на Луната има атака от разстояние срещу наземни и въздушни единици. Винаги я дръжте на разстояние с вашите стрелци и при опит за концентриране на атаката върху нея я издърпвайте. Пазете се от Sleep на Dread Lord или дръжте наблизо Demon Hunter с Mana Burn. Тя е добър избор за втори герой. Когато играете по отбори може да я направите и като единствен герой. Така тя ще достигне бързо до 6 level и Starfall, а съотборникът ви ще я пази.
Hide: Принуждава вашата Priestess of the Moon да остане неподвижна, като това я прави невидима през нощта. Тя няма да атакува в това положение. Използвайте го за да я спасите, когато е нужно.
Scout: Изпраща бухал, който да открие нови части от картата за няколко секунди. Може да открива невидими единици. Врагът не може да го атакува, което го прави идеалният избор за откриване на врагът и неговите разселвания.
Searing Arrows (Autocast): Добавя огнени поражения към атаката и от разстояние и увеличава нормалния и обхват.
Trueshot Aura (Passive): Увеличава поражението на атаката от разстояние на всички близки приятелски единици.
Starfall (Ultimate): Изсипва порой от звезди,които се разбиват около Priestess, нанасяйки поражение на всички близки вражи единици, без да засяга приятелските. Всяка звезда нанася 50 damage и пада през 1.5 сек. Действа и на сгради, но намалено с 35%. Това е channeling магия.
Warden
Изкусен герой, вещ в бързото влизане и излизане от битка. Warden-ите често са използвани като убийци и ловци на глави. Атакува наземни единици, но някои от магиите и поразяват и въздушни. Тя не може да поеме поражения колкото Demon Hunter, но е много добър избор и като 1-ви герой.
Hide: Принуждава вашата Warden да остане неподвижна, като това я прави невидима през нощта. Тя няма да атакува в това положение. Използвайте го за да я спасите, когато е нужно.
Fan of Knives: Запраща ножове към няколко вражи единици стоящи около нея. Наранява наземни, въздушни и невидими единици.
Blink: Телепортира Warden на малко разстояние, като и помага да избяга, когато е нужно. Разстоянието на телепортация е около половината екран. Може да изпозвате магията за да настигнете бягащ герой, за да избягате вие или да прескочите преграда (дървета, вода и др.)
Shadow Strike: Хвърля кама напоена с отрова, която нанася поражение и бавно трови врага след това. Движението и атаката на атакуваната единица се забавят за кратко време. Умението е идеялно срещу герои. И не забравяйте, че може да го използвате и за въздушни единици.
Vengeance (Ultimate): Създава мощен Avatar of Vengeance, който призовава неуязвими духове от приятелските трупове, които атакуват врага. Той е решен да отмъсти за гибелта на другарите си. Има имунитет към магии и устойчива кожа. Атакува наземни и въздушни единици. Изчакайте да се съберат повече трупове и тогава приложете магията.